2018. január 18. csütörtök - Piroska
Gázpisztoly

Tisztelt fórumozók! A Nethírlap fóruma politikamentes fórummá alakult, politikával kapcsolatos topikok, hozzászólások törölve lesznek.

Csepptankos Jawa

NetHírlap / Fórum / 

Autó-motor, közlekedés

  / 

Csepptankos Jawa

    
    Oldal: előző oldal / 24következő oldal      bontás: 
Privát üzenetek

Bejelentkezés
Regisztráció
Adatmódosítás
Elfelejtett jelszó
Mail a moderátornak
Moderálás
Súgó
Fórumszabályzat

Keresés

Keresett kifejezés:

Keresés helye:



Részletes keresés

Kategóriák

Autó-motor
Család
Dühöngő
Fegyverek
GSM, távközlés
Hajózás
Hardver
Internet
Játékok
Kultúra
NetHírlap kávéház
Sport
Szex
Szoftver
Tudomány
Vallás
Zene

Legfrissebb 20

KAJA - főzőcske topic
Zabálnivalók...
Macskaklub
"RÉGIMÓDI" TOPIK III.
Chrysler Voyager / Grand Voyager
Természetfotózás
"Jónak" lenni Jó
Forza Schumi...
Csepptankos Jawa
Híd
Időjárás
Elmélkedések a Világ működésével kapc...
Női dolgok: kézimunka,kávé-csevegés
SuEllen bungalója
CHRYSLER STRATUS, CHRYSLER SEBRING
Fák, bokrok, és virágok, ill. ami köz...
Szép vagy, gyönyörű vagy Magyarország...
Tanulságos filmek
Hétköznapi matek
Automata váltó


 sas47
    
2018-01-03 17:58:35  (1180)
  Kihalt szegény



Előzmény: sas47 (1179)
Válaszok
 


 sas47
    
2015-04-17 20:57:35  (1179)
  Csepptankos jawahoz keresek üzemanyagtankot



Válaszok
 


 zotya666
    
2014-01-14 16:37:21  (1178)
  ha valakit érdekel van csepptankos 175ös Jawa kilométerórám. óccóért..:-)
Válaszok
 


 Fetó
    
2010-09-09 21:11:58  (1177)
 
Üdv!
Keresek elektronikus gyujtást Jawa 350 hez 72 évj 6voltos tipushoz.
Találtam netten valahol ; wape mz 04 gyujtást azt hiszem valami ilyesmit keresnék.
Ha valaki tud ilyet kérem jelezze.
E-mail: kiskasza1977@freemail.hu
Előre is köszönöm!

Válaszok
 


 perakos
    
2010-09-05 22:26:09  (1176)
 
Szevasztok

Ha még valaki olvassa a fórumot akkor szívesen ajánlom az összerakott motorom megtekintését.

http://www.youtube.com/watch?v=OtsN0ai7IQU


Válaszok
 


 ROW
    
2010-06-08 06:39:18  (1175)
 
Ismét megrendezésre kerül a Tiszazugi Nosztalgia és
Hobbijármű "Veterán" Autós - Motoros nap és minitúra!

Dátum: 2010. Július 10.0 (szombat)
Találkozási
hely / idő: Tiszakürt, 9:00
Tervezett útvonal:
-Tiszakürt
gyülekező, adatlapok kitöltése, fényképezés mindenki a járművével
(archívumba)
-Tiszaug
-Tiszasas
-Csépa
-Szelevény
-Kunszentmárton
-Cserkeszőlő
-Tiszakürt

Minden
megállóhelyen valami kis vetélkedő lesz, vagy a falu nevezetességeinek
megtekintése.
Ha van valakinek kedve, ideje,
lehetősége akkor jöjjön el! Motorosoknak, autósoknak is szóljatok, mert
minden öreg jármű, és érdeklődő jöhet!

Üdv mindenkinek!



Válaszok
 


 TyerCorp
    
2010-03-25 17:39:59  (1174)
  Király lesz! Szívesen látnám összerakva is, esetleg a csepptankosom mellett a garázsban... :)



Előzmény: perakos (1173)
Válaszok
 


 perakos
    
2010-02-26 21:57:20  (1173)
 

Szevasztok

Szatyorban van ugyan a többi darabja még de a motor nagyjából így e.

Hallgassatok bele.



mso-fareast-font-family:"Times New Roman";mso-bidi-font-family:Calibri;
mso-bidi-theme-font:minor-latin;color:windowtext'>http://www.youtube.com/watch?v=uQ8ymEG6cRo


Válaszok
 


 Bull69
    
2010-02-25 14:47:35  (1172)
  Hát perakos, Te aztán nem semmit szermányoltál. Ez igen! Ez még besincs járatva.
Előzmény: perakos (1170)
Válaszok
 


 ROW
    
2010-02-24 16:45:36  (1171)
  jujjjjjj


Előzmény: perakos (1170)
Válaszok
 


 perakos
    
2010-02-23 21:34:15  (1170)
 








Jobban belenéztünk a 638-as belsejébe. Hát nem sokat járt az biztos. Talán a gyári próbapad. Próbáltunk bele fényképezni a kiömlő torokba. Több kevesebb sikerrel. Az biztos, hogy a dugattyú csillog villog. A torok is nyers alu felület. A kipufogó belsején ha lenne olaj az csak a gyártásból lehetne. A gyujtás is magáért beszél. tűvé tettük minden porcikáját egy kis dátum miatt. Általában a műanyagokban a körszámlapban van öntési dátum . De itt az sem. Írtam levelet a gyári múzeumnak, ha van némi affinitásuk a dologhoz akkor lehet hogy még válaszolnak is.


Válaszok
 


 TyerCorp
    
2010-02-22 00:36:25  (1169)
  Szerintem inkább 1990-es évek eleje, mivel a 638-asok 1986-ban(?) jelentek meg, a TS meg ennek a "facelift"-je. :)

Előzmény: Murch2 (1168)
Válaszok
 


 Murch2
    
2010-02-21 23:56:42  (1168)
  30.-ik életévétől lehet vinni a mocit OT-ra, én ezt a gépet a 80-as évek közepére tenném
Előzmény: perakos (1166)
Válaszok
 


 Bull69
    
2010-02-21 21:27:53  (1167)
  Szép motor! Egy igazi klasszikus! Gyerekkorom kedvence.
Előzmény: perakos (1166)
Válaszok
 


 perakos
    
2010-02-21 21:22:39  (1166)
 





Válaszok
 


 perakos
    
2010-02-21 21:19:32  (1165)
 




Egyenlőre ismerkedik új társaságával.


Válaszok
 


 perakos
    
2010-02-21 21:16:50  (1164)
 

Sziasztok

Hát úgy néz ki hogy a még nem volt berúgva ballada megdőlt. Barátom lebontotta a kipufogót és megpróbálta lefényképezni a dugó tetejét. Sajnos makrózva nem sikerült neki, de látszik hogy minimálisan járt a motor, ami lehet esetleg próbapados is a gyárból. Ha Jawaéknál volt ilyen.

A dugó szélén még nyers a felület. Saccolni kellene , hogy ez perceket vagy órákat járhatott.

Amúgy látszik rajta hogy csiszolgatták , próbálták eltávolítani az elmúlt 20 - 25 év korróziós nyomait.

Az új gazdája nem tudja eldönteni, hogy indítsuk be , vagy ha ez csak gyárban járt akkor ezen erényét, mondjuk szüzességét őrizgesse e tovább.

Minden esetre jó lenne megállapítani a korát.Ha van ötletetek osszátok meg velünk.

A motorszám :638 305070096 alváz : 638 566964 Hány éves korban lehet elvinni OT re?

Amugy a tábla ciril betűs.

Csinálunk videót és felrakjuk YouTube-ra.


Válaszok
 


 Space
    
2010-02-21 16:00:12  (1163)
  Már én is nagyon várom, hogy tegyél fel képeket, esetleg videót. Nagyon sajnáltam, hogy megvetted előlem a gépet, de sok szerencsét kívánok attól hozzá!


Előzmény: perakos (1158)
Válaszok
 


 ROW
    
2010-02-20 21:17:38  (1162)
  neem!
Most ami pénzünk van házvásárlásra van, nem motorra. (elég ez ami van bőven) + így hogy Katámat műtik nemsokára, oda is sok lóvé fog kelleni... :(((((((((((


Előzmény: sas47 (1160)
Válaszok
 


 Murch2
    
2010-02-19 00:45:19  (1161)
  vájuk már a képeket:)
Előzmény: perakos (1158)
Válaszok
 


 sas47
    
2010-02-18 15:17:32  (1160)
 

Én meg arra gondoltam,nehogy adósságba verd magad:-) (azért mondtad jajj de jó ) Igen tényleg legalább még így húsz évig motor lesz!


Az üzenetet a felhasználó 2010-02-18 18:45:36-kor módosította.
Előzmény: ROW (1159)
Válaszok
 


 ROW
    
2010-02-18 14:19:12  (1159)
  jaa nem akartam én megvenni, csak attól tartottam hogy nehogy valami hülyegyerek kezébe kerüljön és eltékozolja ezt a jó állapotú motort....


Előzmény: sas47 (1157)
Válaszok
 


 perakos
    
2010-02-17 21:51:29  (1158)
 

A hétvégén átnézzük a paripát. Hát ha eddig nem volt beindítva, akkor most biztos be lesz.

Úgy látom a sárga fórumon gerjedtek rá érdeklődés szintjéig. Addig is had kérdezzem meg hogy

általában a jawakon az adattáblába nem ütik be gyárilag a gyártási évet? Mint pl. a pannoniáknál. Mert ugye adattáblát azt lehet venni szinte minden tipushoz. Létezik a jawaknál

a motor vagy alvázszám alapján valami utalás a gyártási időre? A csepelek számozása pl erre épült.


Válaszok
 


 sas47
    
2010-02-17 17:01:19  (1157)
  Talán meg vetted volna? Ezt kínálta- serfi egy hete a sárgán,ugye?


Előzmény: ROW (1156)
Válaszok
 


 ROW
    
2010-02-17 12:29:18  (1156)
  jajj de jó... legalább nem jött be amitől féltem.


Előzmény: perakos (1153)
Válaszok
 


 TyerCorp
    
2010-02-17 12:09:50  (1155)
  Egy ismerősöm szerint a kipufogó végén lévő zárósapka gyárilag függőlegesen állt, ezen meg vízszintesen van (ha jól emlékszem). De ezen felül még mindig bőven megérte az árát, szerintem. :)


Előzmény: perakos (1153)
Válaszok
 


 pa62
    
2010-02-17 09:26:14  (1154)
 
Megnézném a kuplung kiemelő kar tengelyét , a láncot a fékpofákat.

Tudjátok honnan származik az a motor? Ha hihetek a mende mondának akkor a néhai SZu-ból. Ha valóban onnan akkor a barátodnak vetetek egy igen jó gépet. Nekem valamikor 66-banTalinból sikerült egy csepptankost vásárolni feltünöen jobb volt mint amit ithon lehetett venni. A Csehek vigyáztak az export minőségre ,mit szólt volna a nagy testvér ha másod vagy harmad rendü az áru

Előzmény: perakos (1153)
Válaszok
 


 perakos
    
2010-02-16 22:24:35  (1153)
 

Sziasztok.

A másik Jawa fórumon megjelent egy hirdetés. 0 km -es Jawa 120 ért. Elmentünk megnézni és a cimborámnak megtetszett. El is hoztuk. Majd teszek fel képeket.

A mese szerint ez a motor még nem volt beindítva. Az igaz a tankja olyan száraz mintha a polcról vették volna le. A karbit még nem vettük le, így sokat erről nem lehet tudni. Hihetetlen , hogy egy motor 20 éven keresztül ott áll valakinél és be sem rugja. Nem kiváncsi a hangjára.

Az igazság hogy ezt a tipust nem igazán ismerjük ,így általánosságban keressük a mese buktatóit. Pl. a berúgó krómja kopottabb mint általánosságban a többi elem. A kipufogó végében lemez tárcsák vannak amik a kipufogót lezárják. Valóban így adták régen az új motort? A hátsó gumi erősen bordás míg az első sima gyengécskén bordázott. Termmészetesen még szőrösek a gumik.

Mit gondoltok , behatóbb szétszedés nélkül hogyan lehetne megállapítani mondjuk a blokk

előéletét? Egyszóval a " vadonatúj " mesén hol lehetne fogást találni ?


Válaszok
 


 ROW
    
2010-02-16 20:02:06  (1152)
  lúdbőrös lettem.......


Előzmény: perakos (1147)
Válaszok
 


 perakos
    
2010-02-14 22:46:09  (1151)
  Köszönöm Urak a dicsérő szót.Ki kell próbálnom még úgy is ha az udvarból az összes havat kilapátolom.



Válaszok
 


 BLG
    
2010-02-14 08:08:18  (1150)
  Nagyon szép! Gratula!


Előzmény: perakos (1147)
Válaszok
 


 pa62
    
2010-02-13 16:10:32  (1149)
 

Nagyon együtt van .Gratulálok a hangja zene a fülemnek.

Üdv .:Pa62

Előzmény: perakos (1147)
Válaszok
 


 sas47
    
2010-02-13 10:39:59  (1148)
  Szia Perákos!
Nagyon szép a szerkezet,jó kemény a hangja! Gratulálok hozzá!Várjuk már mindnyájan a motoros szezont.

Ja a csuklódra vigyázz!


Előzmény: perakos (1147)
Válaszok
 


 perakos
    
2010-02-13 08:48:53  (1147)
 

Szevasztok

Azt hiszem egyenesben van a motorom. Sikerült megfúratni. Új bélésvan. Már csak apróságok vannak hátra. Illetve reccsen az 1 fokozat de nem tudom miért. A kuplung úgy látom kiemel gazdagon.

No meg néha vissza böffen a karburátorba . Gondolnám előgyujtása van de szűk 2 mm az előgyujtás. Amit furcsállok az hogy egy 15 perces járatás után levettem a tankról a műszert és a nyíláson olyan hő jött fel, hogy a vezetékek szinte kilágyultak. Korábban kapcsolt az üres helyzeti kapcsoló a blokkban. Mostanság valamiért nem. Úgy értem a vezeték és a test között nincs kontakt üres állapotban. A kapcsoló működése kontrolálható blokk bontás nélkül valahogy?

Megtekinthetitek a berregését az alábbi helyen:

http://www.youtube.com/watch?v=IHjqBcolbO0


Válaszok
 


 sas47
    
2010-01-29 10:23:32  (1146)
 
:-))))))


Az üzenetet a felhasználó 2010-01-29 15:59:32-kor módosította.
Előzmény: Jawabandit (1145)
Válaszok
 


 Jawabandit
    
2010-01-28 20:11:54  (1145)
  Köszönöm , bár nem most ünneplem , de a jókívánság mindig jól jön :)


Előzmény: sas47 (1144)
Válaszok
 


 sas47
    
2010-01-28 18:12:31  (1144)
  Karcsi Isten éltesen névnapod alkalmából !


Előzmény: Jawabandit (1143)
Válaszok
 


 Jawabandit
    
2010-01-26 21:53:24  (1143)
  A Montytól még nem vettem semmit csak egyszer írtam neki de aztán
mindent a jawamarkttól vettem a 360-asomhoz


Előzmény: ROW (1139)
Válaszok
 


 ROW
    
2010-01-26 21:48:50  (1142)
 

NÉÉÉÉÉZDCSAK!!! Vaterán van is 250-eshez és 350-eshez is!!!!!!!!!!


Az üzenetet a felhasználó 2010-01-26 21:51:18-kor módosította.
Előzmény: ROW (1141)
Válaszok
 


 ROW
    
2010-01-26 21:38:25  (1141)
 

a 472-esben nincs tömítés az 100% a csepptankosén meg sima alu lemez van, vagy amit lehet is venni 800 Ft körül árulnak hozzá az nemtudom milyen anyagból van...


Az üzenetet a felhasználó 2010-01-26 21:39:51-kor módosította.
Előzmény: perakos (1140)
Válaszok
 


 perakos
    
2010-01-26 21:33:31  (1140)
 

Szia

Nem hiányzik a sűrítéshez az a kb 0.5 mm ami a tömítés vastagsága?



Előzmény: ROW (1139)
Válaszok
 


 ROW
    
2010-01-26 21:30:54  (1139)
 
Szia!
Én a hengerfejhez semmit nem szoktam tenni! Ha mégis akkor meg vékonyan festékkel megkenem, meghúzom a hengerfejet, és ha megmelegszik egyszer is akkor úgy letömít hogy ott semmi ki nem jön az biztos. persze érdemes egy kicsit előtte a hengeren a hengerfejet megforgatni némi csiszolóanyaggal, hogy szépen összeálljon, ha netán a felület nem az igazi.

Mikor én beleejtettem a csapszeg tűgörgőt a hengerebe akkor úgy szedtem ki hogy öntöttem a forgattyús házba hajtóműolajat (kb3 cl) és kézzel forgattam a főtengelyt egyszer csak hozza ám ki a tűgörgőt. úgy örültem hogy meglett. fordítottam mégegyet és még 2 db tűgörgő megérkezett.

De egy másik alkalommal, 3haverral megfordítottuk a motort és addig "ráztuk" míg ki nem jött minden aminek ki kellett.

Az üzenetet a felhasználó 2010-01-26 21:34:26-kor módosította.
Előzmény: perakos (1138)
Válaszok
 


 perakos
    
2010-01-26 21:00:24  (1138)
 

Sziasztok


Köszönöm az infókat. Valószínűleg a csapszeg biztosító kis rugó okozhatta a dolgot mert

ahogy kivettem a csapszeget a meggyűrt oldalon nem volt meg a rugó. Az más kérdés , hogy ma du. már mindent elkövettem, hogy a forgattyús házból kiszedjem ami esetleg benne lehet. De ez nagyon reménytelen. A blokk ugye benne a kész fakóba kiöntési lehetőség nincs.

A házon meg nincs alul leeresztő nyílás.

Elöször is jól tele nyomtam féktisztítóval olyan lemosás szerűen. Gondolva hogy ha a sonkák szélén van valam az leviszi. Aztán a főszereplővel a mágnes végű mérőszalaggal (persze kiegyenesítve) vagy százszor átturkáltam. Semmit nem találtam benne. Nap közben a neten szét néztem és dugót találtam rogyásig ,de henger az nincs. Azt hiszem hogy a fúrást kell erőltetnem, de a henger belső fala pont ugy néz ki mint a dugó. Most ép egy cezetát is elkezdtem bűvölni,így annak is leszedtem a hengerét. Mindene lóg érdemes lesz azt is furatni. Együtt beesek vele egy ilyen helyre.

Ti mit használtok hengerfej tömítéshez? Mert állítólag a grafitos klingerit lemezt már nem árulják. Vagy muszáj a kereskedelmi tömítést hajszolni?

Jawabandit a Montyjawatól vettél már valami? A webjükön nem lehet eljutni a fizetésig, mert valami szállítási kütyün fenn akad.

Hát holnap okosabb leszek mert a fúrómestert felkeresem. Hát nagyon köszönöm az együttérzést és a tanácsokat.


Válaszok
 


 ROW
    
2010-01-26 12:02:06  (1137)
  A lentieket nem írnám le ismét már ami a méretekre vonatkozik.
Nekem egyszer kiesett a gyűrűbiztosító és gyönyörűen be is vette a kopott henger. Egyszerűen befordult és hasonló nyomokat hagyott maga után, mint amit ezeken a képeken látok. Majd másik alkalommal egy 350-esnél az egyik henger csapszeg-zégergyűrűjének az egyik kis pöcse tört le ami szintén ilyet csinált, igaz azt nem bírta megdarálni és beállt mint a gerely.


Előzmény: perakos (1135)
Válaszok
 


 Jawabandit
    
2010-01-26 07:14:35  (1136)
 
Részvétem :(

Sok minden okozhatta , valami beszorult az átömlőnyílás és a dugó közé. A stift nem valószínű mert a gyűrű nem engedi kicsúszni. Vagy beszívott valamit vagy szereléskor beesett valami a karterba. Gondolom a csapszegbiztosító gyűrű a helyén volt , mert ha kiugrik az okozhat még ilyesmit. De ez csak találgatás a részemről.

Inkább a kérdéseid:
65,5 : ez második túlméret elvileg 66 mm-ig van dugó de legyártathatsz nagyobbat is.
A henger nem hüvelyes, elvileg hüvelyezhető , de én nem tanácsolnám
Fúrással 67 mm-ig nyugodtan elmehetsz
Új hengert nem tudom kapsz-e de tudomásom szerint a 353-as típus hengere jó rá ha nem kapsz Perakot. Járd a börzéket. Én megyek Brnoba áprilisban ha gondolod gyere ki velem.
Alkatrészt kapsz ott is meg a neten a cseheknél/szlovákoknál
amiket én ismerek :
jawamarkt.cz (német/angol de kicsit kaotikus az ember)
Montyjawa.cz (mélben dumáltam vele angolul)
Moto-ustinl.cz (ezek ott voltak tavaly Brnoban hihetetlen mennyiségű cuccuk van , egy valakivel tudtam beszélni németül náluk )
A fúrás miatti kompresszióváltozás nem számottevő , bírja minden.

Most néztem a moto-ustinl- nél van 67es dugó . 300 KCS :

http://www.moto-ustinl.cz/Kseznam.aspx?druh=8&typ=18

kitartás.




Az üzenetet a felhasználó 2010-01-26 07:21:54-kor módosította.
Előzmény: perakos (1134)
Válaszok
 


 perakos
    
2010-01-25 21:34:05  (1135)
 





.




Válaszok
 


 perakos
    
2010-01-25 21:28:16  (1134)
 

Sziasztok


Szeretnék egy kis segítséget kérni, mert a jelenlegi gondom meghaladja a tárgyi ismereteimet.

Sikerült összerakni a motoromat. Szinte már mindennel elkészültem és be szerettem volna indítani. Tekintve , hogy korábban nyers állapotban (festés előtt) már működött rutin ügynek indult. egyszer egyszer elkapta azután valahogy könnyebben tudtam indítani, mert valahogy megszünt a kompresszió. Levettem a hengerfejet , aztán a hengert és valami borzalmasan végig szántotta a dugót is meg a henger falát is. Eltörtek a gyűrűk. El nem tudom képzelni, hogy

mi a bánat okozhatta ezt. Amikor össze raktam biztos hogy nem maradt benne semmi. Most szétszedve ugyan nem találtam a helyén a legalsó gyűrűrögzítű stiftet. A csapszeget kézzel kitoltam a halytókar perselyből és a dugóból. Még nem mértem ki de min 0,1 mm lógása lehet.Teszek fel róla képet.

Amit szeretnék Tőletek megkérdezni :

A dugó mérete 65,5 ez milyen méretnek tekinthető ?

A henger hűvelyes, vagy hüvelyezhető?

Mi a határ amíg az fúrható?

Mi a következő méret és hol lehet dugót , gyűrűt perselyt csapszeget venni? Esetleh hengert?

Ha mondjuk a felső részt valamilyen felújítással rendbe tudom tenni a főtengely csapágyak

hogyan viselik? mennyiben befolyásolja azok állagát a megváltozott kompresszió?

Ha valaki tudna segíteni nagyon szépen megköszönöm.




Válaszok
 


 ROW
    
2010-01-21 19:25:44  (1133)
 
DJ FER (T1_63)!!!!

Végül nem válaszoltál jössz-e Szolnokra a Börzére?

Ha jössz akkor vigyem-e a blokkjaidat és a kipufogót, el tudod-e majd onnan vinni őket? (pénz nem lényeg, az majd meglesz, csak így egyszerűbb lenne "félúton" találkozni...)

(írtam a másikra is hátha valamelyiket olvasod)

Üdv

Az üzenetet a felhasználó 2010-01-21 19:26:10-kor módosította.
Válaszok
 


 ROW
    
2010-01-11 21:17:15  (1132)
 
:)))))))))))))))))))))))))))))) nefíjjjjj


Az üzenetet a felhasználó 2010-01-11 21:44:25-kor módosította.
Előzmény: perak (1131)
Válaszok
 


 perak
    
2010-01-11 20:43:34  (1131)
  Na majd jól elvisz a fekete VOLGA! :)))
Előzmény: ROW (1130)
Válaszok
 


NetHírlap / Fórum / Autó-motor, közlekedés / Csepptankos Jawa
      Oldal:  / 24      bontás: 


Név: 
       Jelszó: