2017. június 25. vasárnap - Vilmos
Gázpisztoly

Tisztelt fórumozók! A Nethírlap fóruma politikamentes fórummá alakult, politikával kapcsolatos topikok, hozzászólások törölve lesznek.

Chrysler Voyager / Grand Voyager

NetHírlap / Fórum / 

Autó-motor, közlekedés

  / 

Chrysler Voyager / Grand Voyager

    
    Oldal: előző oldal / 1562következő oldal      bontás: 
Privát üzenetek

Bejelentkezés
Regisztráció
Adatmódosítás
Elfelejtett jelszó
Mail a moderátornak
Moderálás
Súgó
Fórumszabályzat

Keresés

Keresett kifejezés:

Keresés helye:



Részletes keresés

Kategóriák

Autó-motor
Család
Dühöngő
Fegyverek
GSM, távközlés
Hajózás
Hardver
Internet
Játékok
Kultúra
NetHírlap kávéház
Sport
Szex
Szoftver
Tudomány
Vallás
Zene

Legfrissebb 20

"RÉGIMÓDI" TOPIK III.
Süssön ránk a nap!
Macskaklub
Zabálnivalók...
"Jónak" lenni Jó
Chrysler Voyager / Grand Voyager
Szép vagy, gyönyörű vagy Magyarország...
Híd
Hétköznapi matek
Női dolgok: kézimunka,kávé-csevegés
5 szavas történet
Kávéházi beszélgetés: a magyar élelmi...
Elmélkedések a Világ működésével kapc...
CHRYSLER STRATUS, CHRYSLER SEBRING
Hogyan lehet visszatelepedni Mo.-ra?
Tanulságos filmek
Chrysler 300M / Concorde / Intrepid
Forza Schumi...
Terápia
SuEllen bungalója


 automobi
    
2017-06-20 10:07:57  (62157)
  főtengely jeladó szokott ilyet csinálni
Előzmény: Steve11 (62156)
Válaszok
 


 automobi
    
2017-06-20 10:07:57  (62157)
  főtengely jeladó szokott ilyet csinálni
Előzmény: Steve11 (62156)
Válaszok
 


 Steve11
    
2017-06-07 06:57:31  (62156)
  Sziasztok! Segítséget kérek, mielőtt megőrülök! 3,3-as benzines 1992-es járgányom szívat! A hibajelenség: szépen indul, de, 5 km - 5 perc után, mikor bemelegedett, leáll. Miután leállok az út szélére, vagy elsőre indul, vagy huszadikra se :( . Ha, tovább tudok menni, akkor még lehet, hogy néhány száz méter után ismét leáll :( . 34-es hibakódot ír, de a vákuumos szabályzó környékén minden szép és jó. Tudom, ez picit bonyolultabb, de szemre, mérésre minden ok.Olyan, mintha a kedves speed control tovább venné vissza a motor fordulatát mint amit még elbír. Kérem, akinek van ötlete ne tartsa magában :) Köszönöm!
Válaszok
 


 Rick4
    
2017-06-06 09:23:43  (62155)
 

Sok éve írtam már erről, veszel két   8 decis, dobozos  palmatexet, tizenéve ez a favorit, mivel egyszerű felhordani, és  100°C fölötti hőállóságú.
Előhalászol otthonról egy régi körömkefét, teddihengert, ecsetet, meg szerzel valahonnan 50-60 ruhacsipeszt, veszel kárpitostól autókárpit anyagot a neked megfelelő színben, anyagban, ezek mind szivacsos aljúak, tehát ezzel a ragasztóval tökéletesen passzolnak.

Kiveszed a kárpitot az autóból, ráméred az új  kárpitot, ollóval kiigazítod, de hagysz neki körben 6-7 centit pluszban. Ezután egy nagy sima felületre kipakolva  lehúzod a a héjról a régi szövetet, a maradék elporladt szvacsot lekapod a körömkefével, és az egész héjat átkened a palmatex-szel egy rétegben. Vársz 10 percet, hogy párologjon, majd mikor már olyan kissé rágós, rásimítod a szövetet kézzel, majd  a teddihengerrel végigtologatva egyengeted, és így az alja szivacs lyukas kis részeit belenyomkodod a ragasztóba. Nem teljes testsúllyal kell préselni, csak szépen végigdolgozni.  Mikor el van már egyengetve, megfordítod, a széleket ismét átkened, majd 10 perc száradás után  körben visszahajtogatod a szövetet, elég kézzel rányomogatni, a tetőkárpit szélén meg szépen végigrakosgatod csipesszel, jó sűrűn, hagyod 5-6 órát száradni, a legjobb, ha aznap már nem is piszkálod. Másnapra megköt, a ragasztó is rugalmas, és a kárpit szivacsa is rugalmasságot ad, képes olyan, vagy még jobb lenni, mint a gyári volt valaha. Van, akinek ez így vagy 7-8 éve meg van csinálva, semmi baj sincs vele azóta sem.



Az üzenetet a felhasználó 2017-06-06 09:26:00-kor módosította.
Előzmény: sevi (62153)
Válaszok
 


 kerós
    
2017-06-05 23:17:48  (62154)
  Üdv !

A tetőkárpit leválása sajnos elég sok Voyagerest és más autóst is érint . Ezen a fórumon is elég sokszor volt téma . Azok általában arról szóltak , hogy a szivacs porlad el és nem lesz ami a vásznat tartsa . Én is láttam már 1-2 levált tetőkárpitot , de azoknál is a szivacs épnek tűnt . Volt aki egyszerűen leszedte a vásznat , de a szivacsot nem bántotta . Én úgy gondolom , hogy nem is nézett ki rosszul . Igaz annak a belseje bézs színű volt . A szivacs színe illett hozzá .
A visszaragasztás sikerességéről nincs jelenleg információm .
Nagy valószínűséggel ki kell szerelni a tetőkárpitot , mert fej feletti ragasztás elég macerás az  esetlegesen lecsöppenő ragasztó miatt . Meg a vásznat is felfele kellene nyomni .
Ha van kedved kísérletezgetni , akkor lehet kapni autósboltban kárpitragasztó sprét . Nem annyira olcsó dolog egyébként és csak kb 70-90 celsius fokig hőálló . A gond akkor lesz , ha a ragasztó végül átüt a kárpit anyagán , mert az akkor foltos lesz és érdekesen fog kinézni .

Az igazi megoldás vagy egy másik tetőkárpit , aminek az élettartama megint kétséges , vagy újrakárpitozás , újrakárpitoztatás .
Vannak cégek akik ilyesmivel foglalkoznak . Hallottam már 10000- től 50000-ig árat az újrakárpitozásra . Most cégneveket nem tudok , de a google a barátod . Meg ugye a cégek működési helye és a te lakhelyed is szempont lehet .

Ha magadnak csinálnád , akkor van olyan hely , ahol lehet vásárolni magánszemélynek is tetőkárpit anyagot és , ha szerencséd van , még ragasztót is .

A legolcsóbb megoldás , amit hallottam az a hangfalra való vászon + pálmatex ragasztó .



Előzmény: sevi (62153)
Válaszok
 


 sevi
    
2017-06-03 00:59:10  (62153)
 




Sziasztok!

Ezúttal egy megoldhatatlan problémát vetnék fel. A Voyimban, akárcsak az előző példánynál, válik le a tetőkárpit a habszivacsról, pedig a habszivas épnek-jónak tűnik. Lövésem sincsen, hogyan lehetne orvosolni ezt a problémát, milyen ragasztóval lehetne visszatapasztani, hogy szép és jó legyen?

Áldásomat küldöm annak, aki tudja a megoldást, és megosztja velem mihamarabb, amíg el nem fajult el a helyzet.



Válaszok
 


 Rick4
    
2017-06-02 13:53:16  (62152)
  130-nál tényleg 10 liter gázt eszik? 



Előzmény: schferenc (62151)
Válaszok
 


 schferenc
    
2017-05-31 14:43:15  (62151)
  Sziasztok!
Már rég voltam erre, így nem tudom, hogy mennyire tilos, ha igen, törölje az admin.
Eladóvá vált a Chryslerünk, 2002-as T&C, benzin/gázos.
Bővebben itt:
https://www.hasznaltauto.hu/auto/chrysler/town__country/chrysler_town_and_country-11578115

Köszönöm az itt kapott segítséget, szép volt, jó volt, talán majd egy frissebb voyival visszatérek :-)
Válaszok
 


 Gabore
    
2017-05-29 21:14:36  (62150)
  Keress rá: tűmozgás érzékelő
Akár itt is, sokszor vótmá:
55428
55431

Szerintem egy tekercs lehet benne, ha van szkópod valami hasonlót kellene látni rajta, működés
közben:






Előzmény: P István (62149)
Válaszok
 


 P István
    
2017-05-24 20:21:18  (62149)
  Sziasztok!


Még nem volt időm ránézni. Bízom benne , esetleg a csati kontaktos. Érdekes módon két napig volt ilyen , most megint jó. Nyilván ez nem megnyugtató.
Uraim , köszönöm az infókat.

Üdv

István



Előzmény: kerós (62148)
Válaszok
 


 kerós
    
2017-05-22 22:22:28  (62148)
  Üdv !

Mint Bundi97 fórumtárs is írta , sokak jelenlegi ismeretei alapján nem javítható az elektronika . Állítólag még a porlasztó felújítással foglalkozó cégek sem vállalják az elektronika javítását . De egy-kettő telefont megér rákérdezni , ha az a baj .
Egyébként egy piezo-kristály van benne .



Előzmény: P István (62146)
Válaszok
 


 Bundi97
    
2017-05-22 10:32:17  (62147)
  Hali!
hidegen asszem 95-105 ohm körül kell lennie...
sajnos az elektronika be van építve a csúcsházba, nem javítható :(
Előzmény: P István (62146)
Válaszok
 


 P István
    
2017-05-21 22:07:10  (62146)
  Szia!

Köszönöm, megnézem. Szóval nem mérhetek zárlatot. Ha igen hol van az az elektronika? Ránéznék hátha javítható. Az autóhoz nem értek de elektromos szaki vagyok.
Köszi az infót!!!!!!!!!!!!!!

Üdv

István

Előzmény: kerós (62145)
Válaszok
 


 kerós
    
2017-05-21 20:14:51  (62145)
  Üdv !

A generátor hátsó részénél , az egyes hengerben lévő porlasztónak kellene lennie elektromos kivezetésének . Ahol a kábelköteghez csatlakozik egy csatlakozóval , ott szét kellene húzni a csatlakozót és a porlasztótól jövő vezetéken kellene ellenállást mérni . Ha nulla , akkor elromlott a porlasztó elektronikája .



Előzmény: P István (62144)
Válaszok
 


 P István
    
2017-05-21 12:52:30  (62144)
  Sziasztok!

Talán tud valaki infóval segíteni.  97-es gran voyager 2,5 TD
Tegnap óta csinálja azt ,hogy minden sebességfokozatban 2000-es fordulatnál megtorpan és csak nagyon enyhén óhajt gyorsulni. 

Üdv

István

Válaszok
 


 kerós
    
2017-05-15 20:29:15  (62143)
 
Üdv !

Például arra , hogyha ezt az autóleírást a használtautó.hun lévő hirdetésből másoltad , akkor sok minden nem stimmel !
A hirdetésben szereplő autó nem CRD motorral szerelt , hanem , ha a gyári , vagy azzal megegyező motor van benne , akkor fogaskerék vezérlésű turbó dízel motor .
A CRD motoros autók vezérlése már bordás szíjjal van megoldva . Meg ugye a CRD már Cammon Rail rendszerű üzemanyag befecskendezéses motor .

Maradjunk inkább a régi tojás karosszéria verziónál . Ha biztosra akarsz menni , hogy fogaskerék vezérlésű motor van benne , akkor azt kell megnézned , hogy 1 hosszbordás szíj hajtja -e a vízpumpát , a generátort és a kormányszervót . Ha nem egy szíj hajtja ezeket az alkatrészeket , akkor lehet már motort cseréltek benne , vagy nem 2001-es gyártású a gép . Beindítás után , hideg motornál ne legyen csattogó , vagy "dohogó" hangja .
Az ajtók alja mennyire rohad . A küszöbök alja mennyire rohad . A toronycsapágy háza mennyire rohad . A sárvédő ívek mennyire rohadnak . Az első lámpák foncsora mennyire van szétégve . A tetőkárpit nem lóg-e . Próbaúton a futómű zajos-e . Komolyabb gázadáskor a motor füstöl-e . Az autó kényelmi funkciói működnek-e ( klíma , tükrök , fűtés , tempomat , duda , elektromos ülésállítás , ülésfűtés) . Gyári rádió esetén a biztonsági kódja megvan-e .
Meg ugye gumik , fékek állapota milyen .




Az üzenetet a felhasználó 2017-05-15 20:30:20-kor módosította.
Előzmény: privatetravel (62142)
Válaszok
 


 privatetravel
    
2017-05-15 16:11:21  (62142)
  Sziasztok!

Kilátásban van egy tojás voyi vásárlása. A kiszemelt 2001 2.5 crd motoros fogaskerekes vezérlésű 212000km-el. Még a régebbi tojás. Mire kellene odafigyelnem a megtekintéskor?

Köszönöm a segítséget.
Válaszok
 


 bigboy
    
2017-05-01 05:22:12  (62141)
  Sziasztok.Eladóvá vált 98 évj arany Chrysler Grand Voyager Town and Country 3.8L automata összkerekes.Kintről hozott elöl két oldalt sérült.kissé hiányos állapotban.Okmányok nélkül.Amik sérültek jobb első futómű sárvédő,bal sárvédő.Első Lökháritó jobb oldala.Ami benne van motor ,váltó hajtás hátsó szintszabályzós gátlók vaj bőr a vezető ülésről az ülőlap kárpitja leszedve. Hátul két gyári karfás bőrfotel és leghátul a gyári üléspad.Elöl a hűtők sértetlenek a lökháritó vas is.A klíma nyomás alatt.összes üveg ép,két tolóajtó ép.Helyhiány miatt egyben eladó.Érdeklődni privát üzenetben.Természetesen képet E mailban tudok küldeni.
Válaszok
 


 kerós
    
2017-04-25 21:22:58  (62140)
  Üdv !

Csak tippelnék ! Lehetséges , hogy a működtető mechanikában kopott meg eléggé esetleg egy fogaskerék . Ebben az esetben cserés a szerkezet .

Ha nem tudnád , hogy hogyan kell leszedni a kart a tengelyről : https://www.youtube.com/watch?v=CX8a41FLh-Q

Ha esetleg a tojás Voyi féle felfogatás és kar van : https://www.youtube.com/watch?v=4gjHVO-hLhk



Előzmény: brizsa (62138)
Válaszok
 


 Meszka
    
2017-04-24 17:26:38  (62139)
  Sziasztok! CRD Hátsó lámpából csak egyféle van? Mert keresek az enyémhez bal hátsó lámpát de ugy látom hogy van olyan amelyiknek az irányjelzó fehér foncsolja sötétebb olyan füstösebb árnyalatú, és van olyan amelyik nem. Vga ycsak optikai csalódás.
Tud valaki segíteni? Egyébként kellene is egy jó állapotú sértetlen használt.
Válaszok
 


 brizsa
    
2017-04-24 09:50:57  (62138)
  Sziasztok!

A 2004-es 2.8 crd limited-nek a hátsó ablaktörlője vacakol. Működik is meg nem is, mivel elindul de fél állásban megáll, viszont ha kézzel átsegítem ezen a holtponton, akkor tovább megy és a vissza utat is simán megteszi, majd a következő ciklusnál ugyanúgy megáll középen, amit megint tovább tudok tolni, stb...

Lebontottam a burkolatot, ott nem látszik semmi gond, illetve fújkáltam wd 40-el hátha csak szorul, de ez kevésnek bizonyult. Mivel a lapátot nem tudtam levenni a tengelyről, ezért jobban nem tudtam szemügyre venni.

Járt már valaki hasonlóan?
Válaszok
 


 kerós
    
2017-04-21 13:16:31  (62137)
  Üdv !

Az lenne a viszont kérdésem , hogy tényleg ugrál a motor a motortérben , vagy inkább csak a hangja csattogó ?



Előzmény: kzp (62136)
Válaszok
 


 kzp
    
2017-04-20 13:35:44  (62136)
  Sziasztok!

Segitseget szeretnek kerni merre induljak el a problemammal.
Az auto egy alap 98-as fogaskerekes voyi.
Egyszercsak azt tapasztaltam 10perc temposabb (110-120) nagyobb emelkedos megterheles utan elkezdett elgyengulni a motor. Olyan mintha nem menne 1 vagy 2 henger. Alapjarat oke, de majd ki akar ugrani a motor a helyerol... :(
Mihez nyuljak elso korben?
Mi lehet a gond?
Valaszokat ide vagy privat uzenetben avagy emailben (zo.kovacs@gmail.com) nagyon megkoszonnem.

Tovabbi minden jot kivanok Mindenkinek :)

kzp
Válaszok
 


 SamPez
    
2017-04-19 20:43:08  (62135)
  Sziasztok
segítséget kérnék irányjelző problémával.
Álló és járó motornál minden okésan működik az irányjelző,de ha elindulok a kocsival leveri a bisztit. Viszont az elakadás jelző levert bisztivel is megy.Mi lehet a probléma?
Válaszok
 


 JosefN
    
2017-04-09 16:51:16  (62134)
  Gyári-rádió MP3-asítása , ezzel :
http://www.technaxx.de/details/3624/Technaxx%20DigiTapeadapter%20DT-02/





Szépen szól , szerintem messze jobban mint az FM transzmitterek !
32GB-os SD,MMC kártya mehet bele max. úgyhogy "végtelen" MP3 fér rá , távkapcsot jól érzékeli a kazetta , mivel nem sűlyed le teljesen takarásba a infra dióda.
1 'szépségbaja' van(volt) , hogy belső akkuja van , amit mikor töltés alatt van akkor nem játszik le , csak feltöltött akkuval üzemel ... úgyhogy ki is "csaptam" belőle , és kapott fix 5VUSB töltöt (akku is 4,8V-os bent) csak kikellett hozni egy vezetékpáron .
Igazából a magnó motorvezérléséről volna jó lekapni az 5V táp bekapcsolásához valami jelet , akkor volna az iagzi . Méregettem az rádió alaplapon , de rajz nélkül így vakon semmi eredményre nem jutottam sajna ... addíg marad a USB toltőkábeles betáp .

Képek az átalakítottról :











és ami kis akkut kidobtam belőle (a kazetta adapter csavaros , szépen szétszedhető) :








Válaszok
 


 kerós
    
2017-03-23 10:37:17  (62133)
  Üdv !

Na igen ! Az is egy fontos szempont .

Ment válasz .



Előzmény: nemértekhozzá (62132)
Válaszok
 


 nemértekhozzá
    
2017-03-23 10:04:09  (62132)
  Feltéve, hogy nem akarom kifejezetten kerülni azt, hogy a két postafióknak bármiféle kapcsolata legyen...
:-)

Írtam privát üzenetet.
Előzmény: kerós (62131)
Válaszok
 


 kerós
    
2017-03-22 10:13:06  (62131)
 
Üdv !

Nemértekhozzá - nak : Gondolom , hogy be lehet állítani a ritkábban használt e-mail fiókban olyan funkciót , hogy az oda érkező leveleket automatikusan továbbítsa a rendszer egy másik , sűrűbben használt e-mail fiókba .

Az üzenet témájához : Én úgy gondoltam , hogy talán érdemesebb felvenni a kapcsolatot egy szakemberrel , mert ő tudja , hogy az adott történetben milyen információkat kell begyűjtenie az érdeklődőtől . Majd az összes , a történetben számára szükséges információ birtokában , meg tudja mondani az érdeklődőnek , hogy az adott ügyben milyen törvényi lehetőségei vannak ( díjmentesen ) . És nem kell az elvileg hozzá nem értő , esetleg ilyen helyzetben még soha nem volt más emberek okoskodásának bedőlnie . Persze , lehet , hogy a meglepetések után mégis sikeresen ért véget egyelőre a történet .




Az üzenetet a felhasználó 2017-03-22 10:32:16-kor módosította.
Válaszok
 


 Rick4
    
2017-03-06 20:12:51  (62130)
  Még mindig beszerezhető a vadiúj...



Előzmény: bmw320 (62129)
Válaszok
 


 bmw320
    
2017-03-03 21:20:13  (62129)
  Látom nem nagyon pörög a fórum,sajnos.De hátha............ilyet keresek : 04567883 sebesség jeladó meghajtó fogaskerék
Válaszok
 


 Laccci69
    
2017-02-26 04:36:59  (62128)
  Szia !
Egyszer én is igy jártam hogy nem mindig töltött . A szénkefék elkoptak meg alattuk a réz gyürük is .
Előzmény: leymi (62123)
Válaszok
 


 Laccci69
    
2017-02-26 04:09:04  (62127)
  Sziasztok ! Ha valakit érdel kocka voyihoz pár cucc eladó .
https://www.jofogas.hu/veszprem/Chrysler_Voyager_alkatresz_63257266.htm
Válaszok
 


 bmw320
    
2017-02-25 23:58:20  (62126)
  ha rossz az akksi attól még lenne töltése, de fokozatosan elment neki, egyre kisebb értéket mutatott a műszere
Előzmény: automobi (62125)
Válaszok
 


 automobi
    
2017-02-25 22:46:18  (62125)
  valszeg halott az akksid
Előzmény: leymi (62123)
Válaszok
 


 bmw320
    
2017-02-25 22:09:36  (62124)
  nem a vezérlőben van a szabályzó, valószínűleg a generátor egy kis törődést igényel
Előzmény: leymi (62123)
Válaszok
 


 leymi
    
2017-02-19 18:17:10  (62123)
  Sziasztok,
Egy kis segítséget szeretnék kérni.... :(
Kocka 2,5Tádé oly 95-ös évjárat...
Reggel indítottam volna 2 hét pihenő után. Van berakva egy ilyen szivargyújtóról működő feszültségmérő. Izzításkor gyanús volt hogy csak 10,6V-ot mutat. Indításkor el is némult...
Gondoltam akksi meg merült. Töltőre fel, utána indult pöcc röff.
Miskolcra tarva a fesz.mérő induláskor 14,4V-ot mutatott, olyan 40 km után is 13,7V-on állt. Hazafelé jövet 13,5 - 13,8 V között mutatott. Utcába befordulva - alapjáraton befelé menve - 11,5 V. Délután indultam volna vele, nem indult. Akksiról be bikáztam, töltés kanyarban. Mutat olyan 10,2V-ot, olusz Check Gages felirat...
Kérdezném, aki ért hozzá, hogy What a Fuck van?
Generátor elszállt? Fesz szabályzó esetleg? (Az meg külön öröm lesz, mert ugye miért ne a motor vezérlő elektronikában volna benne) Vagy akksi csere? Generátor töltőszálára van biztosíték rakva gyárilag?

Akinek van ötlete, vagy tanácsa, ne tartsa magába, szívesen várom.

Előre is köszönöm!

Üdv,
Bolygó
Válaszok
 


 bmw320
    
2017-02-17 12:13:02  (62122)
  köszönöm a linket :)

Előzmény: kerós (62121)
Válaszok
 


 kerós
    
2017-02-16 23:02:23  (62121)
  Üdv !

http://oskin.ru/pub/chrysler-dodge/manuals/Chrysler_Service_Parts_Catalog/



Előzmény: bmw320 (62120)
Válaszok
 


 bmw320
    
2017-02-16 22:25:29  (62120)
  Sziasztok!
keresek alkatrészkatalógust de nem nagyon találok.Nem a javítási manualrol van szó hanem a robbantott ábrás alkatrészekről. Tud ilyet valaki valahol?
Válaszok
 


 CHman
    
2017-02-15 13:50:59  (62119)
 
Sziasztok, főleg szakik, főleg elektronyosok!
Mivel nem vagyok klubtag máshol :-) ezért egy off kérdés - bocs!
Adva van egy öreg Micra ('98), minden tökéletes, teszi a dolgát. Tegnap a műszerfalban elment a sebesség-, benzinszint-, motorhőmérséklet-mutató, illetve nem jelez a digit km-számláló és az óra, csak halk kattogás van. Minden egyéb visszajelző megy rendesen, az autó is hibátlanul, de a VÁLTOZÓ értékeket jelző mutatók nem mennek. Mi a fene lehet ez?? Gyújtást levéve is csak a ketyegés megy. Akksit még nem vettem le, egy éjszaka alatt sem merült semmit, biztik, csatlakozók rendben. A km spirálra nem gyanakszom ...
Esetleg ha látott már ilyet valaki, ötleteljen bátran, szívesen megfogadok bármilyen tanácsot :-)
Ittavége, köszi!
Ja, és privátban is jöhet, hogy ne szaporítsuk ilyesmivel a posztokat ...




Az üzenetet a felhasználó 2017-02-15 13:53:01-kor módosította.
Válaszok
 


 next28
    
2017-02-11 11:52:19  (62118)
  Sziasztok.

Keresek torony csapágy alá, gumiporvédőt amibe a spirálrugó belefekszik.
Gyári cikkszáma 4322628.
1993 2.5TD Voyi



Új, után gyártott, bontott, egyszóval bármilyen érdekel.
Köszönöm.
Válaszok
 


 Rick4
    
2017-01-26 13:11:36  (62117)
 
A fizikaórás példa jó, mert rámutat, hogy a lufi elvezeti a hőt a gumi másik felére, és a köztes érték miatt azon a ponton nem gyullad meg a lufi. De ettől a láng még más hőmérsékletű, mint a lufiban a víz, a megoldás kulcsa az, hogy az a  köztes érték pont annyi,  még nem hat a lufi anyagára, nem égeti szét...

Szerintem másképp van, de mindegy, akkor nem közelednek az álláspontok...
Ahogy én látom:
Mész  az autóval 40 km-t, elindulsz 0°C-ról, miközben a 0°C-os menetszél hűti a váltódeklidet, a 100°C-os váltóolaj meg melegíti. Megállsz, és várod, hogy  a dekli átvegye az olaj hőmérsékletét, de nem teszi, nem is teheti, mert a környezeti hőmérséklet kisebb, és ezért hőt kell, hogy eldisszipáljon. Ennek se te, se én nem tudunk mit csinálni, ez fizika...  Ha megállsz, akkor sem veheti fel a váltóolaj hőmérsékletét,  max emelkedhet az érték, mivel kívülről a menetszél hűtése megszűnik, de ettől még a hőleadás ott van. Tehát szerintem  mérsz egy köztes értéket, ami a 100°C és a 0°C között lesz valahol félúton, nyilván minél többet állsz, annál inkább közelít a felső értékhez, de elérni a tényleges váltóolaj hőmérsékletet nem fogja. Ha itt méred, akkor is átvered magad, a  váltóolaj hőmérséklete  nem a váltódekliben lesz korrekten mérhető érték, hiszen oda a hűtőből visszafolyó olaj kerül.



Az üzenetet a felhasználó 2017-01-26 14:35:55-kor módosította.
Előzmény: sevi (62116)
Válaszok
 


 sevi
    
2017-01-26 10:11:41  (62116)
  Rick4-nek üzenem a váltóolajos hozzászólása kapcsán.
Mint írtam, a váltóteknő hőmérsékletét álló helyzetben, működő motornál mértem 40 kilométer megtétele, és a váltókar kapcsolgatása után. Így volt rendre a hőmérséklet 62 fok.
Vagyis menetészélről nem beszélhetünk.
A váltóteknő felületén mért hőmérséklet azonos a váltóolaj hőmérsékletével, hiszen bádogról van szó, amelynek a hővezetése igen nagy, és szinte azonnal felveszi az olaj hőmérsékletét. Biztos ismered a népszerű kísérletet a fizikaóráról: egy lufit megtöltenek vízzel, majd öngyújtóval égetni próbálják a lufi falát, és nem történik semmi, mert a lufi fala azonos a víz hőmérsékletével, amely ugyebár semmit se emelkedik egy öngyújtó lángjától. Valami ilyesmi játszódik le az olajteknőnél (vagy akár az autó szélvédőjénél): menetszél ide vagy oda, a bádog hőmérséklete az olajéval azonos, nem a kinti levegőjével.
Válaszok
 


 CHman
    
2017-01-23 15:03:05  (62115)
  Hahó!
Nem csak mi fázunk, a miénk hidegen 3 hengerrel indul, aztán semmi gond. Reméljük az enyhüléssel hűlt helye marad :-)



Előzmény: szocso74 (62114)
Válaszok
 


 szocso74
    
2017-01-21 09:04:03  (62114)
  Szia Kerós.
Köszönöm szépen a segítséget.
Én is erre gondoltam, de mivel a folyadékszintek rendben vannak ezért lehet hogy az érzékelő lesz a ludas. Reggel ahogy jöttem munkába semmi baja nem volt.
Válaszok
 


 kerós
    
2017-01-20 20:38:24  (62113)
 
Üdv !

Az általad keresett visszajelző lámpa a 12-es sorszámú versenyző :













Az üzenetet a felhasználó 2017-01-20 20:39:07-kor módosította.
Előzmény: szocso74 (62110)
Válaszok
 


 szocso74
    
2017-01-20 19:04:03  (62112)
 


Válaszok
 


 szocso74
    
2017-01-20 19:01:26  (62111)
  Úgy nèz ki mintha a hűtőt szimbolizálná.
A folyadèkszintek rendben vannak átnèztem mindent.
Lehet hogy valami kontakthiba csak?
Nèha elalszik menetközben nèha meg előjön.

Válaszok
 


 szocso74
    
2017-01-20 17:26:24  (62110)
  Sziasztok.
Ma megjelent a műszerfal bal alsó rèszèn egy piros ikon, de a neten nem találtam hasonlót sem információt hogy mi lehet az. Legjobban az akkumulátor ikonhoz hasonlìt de olyan mintha folyadèkot jelezne ès van egy beöntőnyìlás is a tetejèn a jobb oldalon valamint egy X a közepèn. Remèlem elèg jól körbeìrtam ès tud valaki segìteni.
Előre is köszönöm.
Válaszok
 


 Rick4
    
2017-01-20 10:40:05  (62109)
  Minden automata váltó olaja melegebb ennél az értéknél működés közben, 90-100°C-on járnak, és ezt nem a dekli hőmérsékletéből kell kikövetkeztetni, (mert ugye a deklit a menetszél hűti, álltában is hőt disszipál, egyébként  az olaj melegíti, tehát valamit mutat az az infrahőmérő (amin a lézer csak a célzóberendezés) de az nem az, amit mérni szeretnél.  Egy megoldás van csak, be kell rakni egy jó kis olajhőmérőt, meg a csövezésbe egy szenzort, és mindjárt az olaj hőmérséklete lesz látható. 
Váltóolajat pedig mindig úgy cserélünk, hogy  bemelegített váltónál megállunk egy sík felületen, nyomjuk a féket, majd végigpakolhatjuk 3-4 másodperces kivárással az összes lehetséges váltókar- állást lefelé, utána felfelé, majd várunk 4-5 percet. Ekkor kihúzva a nívópálcát megtudjuk, hogy mennyi olaj van a váltóban. Az ezután következő lépés sok sok komoly szerelőnek feladja a leckét, és tisztelet a kivételnek, de sokan nem is ismerik, és a képzelt "hozzáértésük" elhomályosítja, a háttérbe szorítja  a parasztlogikát. A dolog rém egyszerű, a leeresztett olajat egy mérőedénybe, pl egy olajos kupába, vagy bármibe kell önteni, így kiderül, hány liter jött le, és ha hiszed, ha nem, ha az olajszint ellenőrzésekor minden rendben volt, akkor pont ugyanannyit kell beleönteni amennyi lejött. Se kevesebbet, se többet.   

Előzmény: sevi (62108)
Válaszok
 


NetHírlap / Fórum / Autó-motor, közlekedés / Chrysler Voyager / Grand Voyager
      Oldal:  / 1562      bontás: 


Név: 
       Jelszó: